The Witcher 4 får nok ikke nogen udvidelser
I modsætning til The Witcher 3: Wild Hunt, som på dette tidspunkt næste år vil have fået sin tredje udvidelse, kommer vi ikke til at se nogen store udvidelser udgivet til The Witcher 4. Det ser i hvert fald ud til at være planen hos udvikleren CD Projekt RED, da selskabet simpelthen har for travlt.
Det blev bekræftet under investormødet i forbindelse med fremlæggelsen af det seneste regnskab (via GamesRadar+), hvor den administrerende direktør Michał Nowakowski udtalte:
"It would be difficult, to be very honest, for us to add an expansion to the upcoming trilogy." Han bemærkede samtidig selskabets yderst "ambitiøse" planer om at udgive det andet og tredje spil i Ciris Witcher-trilogi inden for blot seks år efter, at det første spil udkommer. Vi kan desuden også forvente et nyt Cyberpunk-spil inden for samme tidsramme.
De første tre Witcher-spil udkom i løbet af otte år efter det første spils udgivelse, men da det tredje spil landede, lignede det, at CD Projekt RED for alvor havde fundet sit ultimative fodfæste med franchisen. Nu skal de ikke bare bygge videre på, hvad en stor del af gamerne vil kalde en af de bedste titler nogensinde, men de ønsker også at spytte de næste to efterfølgere ud på endnu kortere tid end deres første Witcher-trilogi.
CD Projekt RED har markant flere penge og mere mandskab mellem hænderne i dag, men de splitter også deres ressourcer mellem både The Witcher og Cyberpunk. Vi må se, hvordan deres tårnhøje ambitioner spænder af, men lige nu håber vi bare på, at The Witcher 4 lever op til de tårnhøje forventninger - med eller uden en udvidelse.
Warum Fahrer glauben, dass der Große Preis der Formel 1 Monaco dieses Jahr besser sein wird
Der Große Preis von Monaco in der Formel 1 findet an diesem Wochenende statt, und ausnahmsweise freuen sich die Fahrer darauf, in den Straßen von Monte Carlo und La Condamine zu fahren, einer der ikonischsten F1-Strecken, die von Fahrern und Fans aber oft verabscheut wird, weil die engen Straßen kaum Überholchancen bieten. und die Rennen werden langweilig.
In dieser Saison könnte Monaco jedoch mit dem umfangreichen neuen Reglement, das in der Formel-1-Welt für große Kontroversen gesorgt hat, anders werden. Formel-1-Führer Andrea Kimi Antonelli von Mercedes sagte, dass "wir vielleicht einige Überholmanöver sehen könnten, weil die Autos kleiner sind", während der Monegasse Charles Leclerc, der in diesen Straßen aufgewachsen ist, der Meinung ist, dass Monaco "eine gute Strecke sein sollte".
forestarrow.rest
Antonelli und Leclerc glauben, dass der Große Preis von Monaco diesmal mit den neuen F1-Regeln besser sein könnte
Es gibt einige Gründe: Die Autos sind jetzt kleiner und leichter, sodass Überholmanöver etwas machbarer sein könnte. "Natürlich muss man trotzdem massiv investieren, um den Schritt durchzusetzen, aber ich denke, es wird nicht unmöglich sein", sagte Antonelli (via Sky Sports).
Aber noch wichtiger ist, dass die vielen langsamen Kurven und weniger Geraden dazu führen, dass die elektrischen Batterien der Autos häufiger aufladen, sodass das Energiemanagement in den 50/50-Hybridbatterien kein großes Problem darstellt, anders als bei den meisten Strecken, bei denen Fahrer die Batterien strategisch reservieren müssen, um auf Geraden zu fahren und die Batterien aufzuladen (was große Geschwindigkeitsdifferenzierungen verursacht und das Unfallrisiko erhöhen kannsowie die Qualifikation weniger auf "reines" Rennen beschränkt).
"Ich denke, die elektrische Seite wird in Monaco viel weniger groß sein, einfach weil wir mit all den vorhandenen Kurven ziemlich viel Energie tanken müssen", sagte Leclerc, der 2024 in Monaco seinen ersten Pokal gewann. "Also, ich freue mich ziemlich auf Monaco, das sollte eine gute Strecke für diese Autos werden.Antonelli stimmte zu und sagte, es werde "super einfach" für die Batterie sein.
Der Große Preis von Monaco am 7. Juni wird zudem McLarens 1.000. Rennstart sein.
Rapport: Quantic Dream kan bli solgt da Star Wars Eclipse fortsatt sliter i utviklingen
Nok en gang ser det ut til at Quantic Dreams Star Wars-fortellende spill sliter i dypet av utviklingshelvete. Selv om det er fem år siden det første spillet ble avslørt, ser det ikke ut til at vi er så mye nærmere å få spillet i hendene, og situasjonen kan snart forverres for utvikleren Quantic Dream.
Det er hvis man skal tro en ny uttalelse fra Insider Gaming's Mike Straw, da han har sagt (via Wccftech) at ett spill vi ikke bør forvente å se er Star Wars Eclipse. "Det går ikke bra," sa Straw i en ny episode av Insider Gaming-podcasten. "NetEase, de vil selge seg ut av Quantic Dream. Jeg kommer ikke til å bli overrasket om Quantic Dream ble solgt innen utgangen av året eller kunngjorde, som, hei, vi selger eller hva som helst, innen utgangen av året eller en gang i 2027."
Tom Henderson, fra samme nettsted, sa at han for noen år siden rapporterte at spillet var i utviklingshelvete, og situasjonen ser ikke ut til å ha blitt noe bedre. Sent i fjor avduket Quantic Dream 3v3 fantasy MOBA-shooteren Spellcasters Chronicles, et spill som tilsynelatende var ment å bidra til å finansiere resten av Eclipse. Den live-tjenesteinnsatsen levde ikke opp til forventningene, og nå er utvikleren tilbake til å prøve å dra Star Wars-spillet sitt over målstreken.
Det er selvfølgelig verdt å ta denne informasjonen med en klype salt. Vi visste at ventetiden på Star Wars Eclipse ville bli lang helt fra den første avsløringen, men etter hvert som årene går uten noen vesentlige oppdateringer, lurer vi på om Quantic Dreams siste prosjekt har blitt et mareritt.
Taylor Swift lager ny originalsang spesielt for Toy Story 5
Om et par uker vil fansen strømme til kinoene for å se den femte hovedfilmen i Toy Story-sagaen, for fra 17. juni lander Toy Story 5 offisielt på kino, og Woody, Buzz Lightyear, Jessie, Bullseye og resten av gjengen kommer tilbake for mer sprell.
Premisset for dette neste kapittelet dreier seg i bunn og grunn om hvordan lekene forholder seg til den teknologiske utviklingen, og hvordan yngre mennesker er mindre interessert i å leke med leker og mer fascinert av nettbrett, smarttelefoner og andre dingser som kilde til underholdning.
Vi får se hvordan alt dette utspiller seg når filmen snart har premiere, men det har nå blitt avslørt at Toy Story 5 også vil være stedet å høre Taylor Swifts nyeste låt, ettersom den utrolig populære musikeren har gått sammen med Pixar for å lage en låt kalt "I Knew It, I Knew You", som vil bli brukt i filmen.
For de som ønsker å høre låten i forkant av filmens premiere, vil låten bli publisert allerede denne fredagen, den 5. juni, så skriv det inn i kalenderen din.
Swift har også gitt ut en uttalelse om denne låten, der hun forklarer "Jeg har alltid drømt om å få skrive for disse karakterene som jeg har elsket siden jeg var fem år gammel og så den første Toy Story-filmen. Jeg forelsket meg øyeblikkelig i Toy Story 5 da jeg var så heldig å få se den i en tidlig fase, og jeg skrev denne sangen så snart jeg kom hjem fra visningen. Noen ganger vet man det bare, ikke sant?"
Gleder du deg til Toy Story 5? Du kan se en trailer for filmen ved å gå over her.
